„Każdego dnia nasze ciała ulegają politycyzacji, są wykorzystywane jako broń, podlegają inwigilacji. Jedzenie, seks, sport, oto typowy program osób demonstrujących i zaangażowanych w społeczny aktywizm, prezenterów i prezenterek telewizyjnych. Oczekiwania wobec tego, jak nasze ciała powinny się zachowywać, wyglądać, pachnieć, albo w jaki sposób powinny wypuszczać z siebie płyny – wszystkie one odnajdują się w najdrobniejszej cząstce sekundy treści, które scrollujemy na Instagramie bądź TikToku. Wolne i uczciwe poszukiwanie przyjemności, to coś do czego osoby mogą dążyć przez lata, spełnienie może nigdy nie nadejść. Surowe, “nieprzefiltrowane” doświadczenia w pewien sposób zaprzeczają stanom połączenia i ciągłej obecności, czyli doznań typowych w erze cyfrowej. Twórcy wyselekcjonowanych filmów pozwalają nam znienacka spojrzeć na światy ich pożądania, oferują nam szansę spoglądania na te światy ich oczami”.
Anastazja Naumenko
Asparagus, reż. Suzan Pitt, USA, 1979, 18’10”
Jungle of Desire, reż. Wong Ping, Hongkong, 2015, 6’50”
Adorable, reż. Cheng-Hsu Chung, Wielka Brytania, 2018, 6’
backflip, reż. Nikita Diakur, Niemcy, Francja, 2022, 13’
My Fat Arse and I, reż. Yelyzaveta Pysmak, Polska, 2018, 10’
This Is Pig Meat, reż. Peter Millard, Wielka Brytania, 2019, 3’49”
Bestia, reż. Hugo Covarrubias, Chile, 2021, 15’45”
Call of Cuteness, reż. Brenda Lien, Niemcy, 2017, 4’
Slug Life, reż. Sophie Koko Gate, Wielka Brytania, 2018, 6’30”
Kuratorka Anastazja Naumenko
Anastazja Naumenko jest reżyserką animacji i artystką wizualną. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie, obecnie studiuje w die Angewandte w Wiedniu. Jej debiutancki film „Mamy nadzieję, że nie będziesz musiał wracać” był pokazywany na ponad 20 festiwalach na całym świecie.