Konkurs Filmów Muzycznych

animowany
muzyczny
minut
82
Wiek
12+
Rok
2021-2022
Prod.
IT FR BE ES CN IL PL TW
Na niektóre seanse obowiązują niestandardowe bilety. Niektóre nie odbywają się w Kinie Orzeł. Sprawdź w repertuarze poniżej.
Plakat festiwalu Animocje

I Am Machine, m. Finkel, Robbie Shilstone, USA, 2021, 3’39’’

Walcząc z poczuciem tożsamości, Red porzuca swoją definicję w poszukiwaniu prawdziwszego poczucia siebie. To, co zaczyna się jako wyzwalające i nieograniczone, staje się niejasne i nieobliczalne. Rzeczywistość wykręca się, aż zostaje same w całkowitej abstrakcji. To tutaj definicja pomaga podnieść i poprowadzić Red, aby znaleźć nowe poczucie siebie.

Give Me Rice, m. Mili, Jin Woo, Korea, 2022, 3’07’’

To jest teledysk do piosenki GIVE ME RICE zespołu Mili.

Bullshit Asymmetry Principle, m. Ran, Ugo Vittu, Francja, 2022, 1’10’’

Pokojowe społeczeństwo niedźwiedzi zostaje zaatakowane przez szumowiny owadziej kapitalistycznej maszyny. Samotne niedźwiedzie będą musiały połączyć siły, aby pokonać królową pszczół.

Hungry Ghost, m. Kaitlin McSweeney, Guido Devadder, Belgia, 2022, 6’52’’

Uczucia zarówno straty, jak i pożądania należą do pierwszych i najsilniejszych emocji, jakich doświadczamy jako istoty ludzkie. Pożądanie jest tym, co utrzymuje nas przy życiu, rozmnaża nas, ale także niszczy. „Hungry Ghost” to poetycka podróż do mglistego podziemnego świata ludzkich pragnień, wizualizowana za pomocą zapętlonych animacji zoetropowych.

Object of Life, m. Fanfare Ciocărlia, Jack Parry, Australia, 2022, 3’

Nie pozwól, aby PRZEDMIOTY Twojego życia stały się… PRZEDMIOTEM Twojego życia!

„The Object of Life” to zabawna opowieść o niebezpieczeństwach związanych z gromadzeniem przedmiotów. Czy my je posiadamy – czy one nas? To ciężka bitwa… ale dokąd to wszystko zmierza?

Gonna Lose, m. Built To Spill, Jordan Minkoff, Lee McClure, Kanada, 2022, 2’42’’

Wyimaginowane światy wpadają w wir.

Water Lullaby, m. Kapela ze Wsi Warszawa, Piotr Kaźmierczak, Polska, 2022, 3’39’’

Poklatkowy, animowany piaskiem, oficjalny teledysk do piosenki „Water Lullaby” z albumu „Waterduction” znanego polskiego zespołu folkowego „Warsaw Village Band”. Produkcja filmu trwała 6 miesięcy.

Estem estalvis, m. Picot, Daniel Pitarch, Hiszpania, 2022, 2’04’’

Teledysk do utworu „Estem estalvis” katalońskiego zespołu Picot, na podstawie wiersza Walta Whitmana. Ucieleśnienie celebracji słów Whitmana: „Oto spotkaliśmy się, przyjrzeli sobie, jesteśmy bezpieczni. Wracaj w pokoju”.

500gr, m. ECHT!, Simon Breeveld, Belgia 2021, 3’37’’

Taka wycieczka z przewodnikiem po stolicy Belgii w całkowicie psychodelicznym trybie, wideo „500Gr” służy interesom słynnej wycieczki instrumentalnej.

Observatory, m. Sofie Birch, Wiesława Ruta, Polska, 2022, 6’10’’

Eksperymentalny abstrakcyjny teledysk z muzyką duńskiej piosenkarki Sofie Birch. Film powstał z wykorzystaniem animacji poklatkowej, filmu, animacji komputerowej oraz postprodukcji. To gra pomiędzy abstrakcją a figuratywnością, która ma być jak najlepszym akompaniamentem do muzyki za pomocą filmowych środków wyrazu.

Be Gone, m. KNIVESRAIN, Sijia Luo, Chiny, 2022, 3’56’’

Animacja muzyczna do piosenki „Be Gone” zespołu electroore KNIVESRAIN. Badając możliwości łączenia treści tworzonych przez sztuczną inteligencję z ręcznie rysowaną animacją 2D, opowiada ona historię telefonu komórkowego, który doświadcza trudnej sytuacji współczesnych ludzi w nieoczekiwanym objawieniu, ucząc się, co to znaczy być człowiekiem między życiem a śmiercią.

El Huracán, m. J Dose, César Valladares Pere, Hiszpania, 2022, 4’07’’

Po wypadku drogowym mężczyzna szuka pomocy. Wejdź do przydrożnego klubu, w którym demony, duchy i złowroga wiedźma uczestniczą w koncercie muzyki karaibskiej. Opowieść o śmierci i zmartwychwstaniu

Day In My Dream, m. TzChien, Pei-Hsin Cho, Taiwan, 2022, 3’35’’

Film opowiada o przemocy domowej i skupia się na lęku martwienia się, kiedy zło się powtórzy, a jedynym małym pocieszeniem jest wyobraźnia, w której można być wolnym i być gdziekolwiek…

Mamour, m. Odezenne, Vladimir MAVOUNIA-KOUKA, Francja, 2021, 3’54’’

W zagubionym w górach domku dziwna para: starsza pani i android. Podczas gdy świat wokół nich się wali, android opowiada ich historię.

Cool Party, m. Cocaine Piss, Simon Medard, Belgia, 2022, 2’25’’

Szalony teledysk na zielonym tle, wyreżyserowany przez Simona Medarda dla zespołu Cocaine Piss z Liège…

Zen for TV, m. Pin Park, Aga Jarząb, Maciek Bączyk, Polska 2022, 5’46’’

Ambientowy utwór ZEN for TV to nostalgiczne wspomnienie czasów, kiedy na naszych oczach transmisja telewizyjna mogła się skończyć na jeden dzień. Telewizja kończyła transmisję kilka minut po północy. Potem ekran zrobił się czarno-biały, wypełniony szumem. Przy odrobinie wyobraźni można było dostrzec w tym szumie kamienne ogrody zen, cierpliwie grabione przez milczącego mnicha. Wpatrywanie się w końcówkę programu telewizyjnego było swego rodzaju elektroniczną medytacją końca lat 80. Animowany teledysk pomaga zrozumieć jego koncepcję.

Lame, m. PowerSnap, Meital Ner, Izrael, 2022, 3’27’’

To komentarz do obecnego klimatu społecznego, w którym my, kobiety, przepisujemy istniejącą narrację.

Fuites Cathodiques, m. Lent, Charlie Mars, Francja, 2022, 2’30’’

To komentarz obecnego klimatu społecznego, w którym my, kobiety, zmieniają istniejącą narrację.

A Shaman’s Tale, m. Jules Guérin, Jules Guérin, Francja, 2022, 2’45’’

Phèdre i Katrina, w rozgłosie swojego aktywnego życia, spotykają Donatiena i Danielę przy drzwiach werandy.

Nadasé, m. Fuzzy Bumble, Łukasz Rusinek, Polska, 2021, 3’51’’

The story of a slim boy who while looking for fire found upon love.

Los colores del niño dios, m. Las monjas en celo, Santiago Pérez Rodríguez, Kolumbia, 2021, 2’

Punkowa podróż przez Excelowe arkusze kalkulacyjne Dzieciątka Jezus, który w Kolumbii jest odpowiedzialny za przynoszenie świątecznych prezentów. Grudzień to szalona uczta poświęcona hiperstymulacji zmysłów.

Transparent Black and Iron Rich Red, m. Nishina, Mario Kreill Cirillo, Isabel Emily Wiegand, Włochy 2022, 3’50’’

W fantastycznym świecie, w którym ludzkie serca świecą, z intensywnością zależną od odczuwanych emocji, młoda kobieta jest samotna i znudzona w swoim pokoju zrobionym z chmur. Nagle odkrywa, że potrafi tworzyć przedmioty z niczego: lalkę, kwiatek, gitarę, ale wkrótce nawet przedmioty nie przynoszą jej ulgi w samotności.

In Harmony, m. Markus Svendsen Øvre, Markus Svendsen Øvre, Wielka Brytania, 2021, 4’19’’

W świecie, w którym jedyną formą komunikacji są instrumenty muzyczne lub tworzenie dźwięków za pomocą ciała, trudno jest nawiązywać połączenia. Podążając przez soczyście zielony i omszały krajobraz, mały mężczyzna próbuje grać swoje rytmiczne melodie, aby stworzyć miłosną więź z kimś wyjątkowym.

Tytuł oryginalny
Reżyseria
Kraj produkcji
Włochy Francja Belgia Hiszpania Chiny Izrael Polska Tajwan
Rok Produkcji
2021-2022
Język oryginału
Czas trwania
82 min
Kategoria wiekowa
12+
Repertuar
Rezerwuj
︁
Instagram
︁
Instagram
Używamy cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.

Polityka prywatności

Jak wyłączyć cookies?

Zamknij