Koło Animacji Animusz, działa od 2016 roku na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Zrzesza i rozwija zainteresowania pasjonatów animacji.Zajmuje się organizacją wydarzeń, pokazów, warsztatów oraz spotkań autorskich z twórcami.
Autorka plakatu i oprawy graficznej:
Ala Liss
Uczestnicy:
Opis pracy:
Abstrakcyjna forma filmowa wykonana do utworu Rafała Zapały “Elektro Kamienie” inspirowana fragmentem “Bajek robotów” Stanisława Lema.
„Królestwo jego roiło się od maszyn myślących, bo Poleander rozmieszczał je wszędzie, gdzie tylko mógł; (…) w kamienie na drogach móżdżki kazał wprawiać elektryczne, które (wielkim głosem) przechodnia ostrzegały, aby się nie potknął; ”
Bio:
Agata Piasecka urodzona w Warszawie w 1998 roku, obecnie studiuje na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Zajmuje się filmem animowanym, malarstwem i tkaniną.
Opis pracy:
Post-Proto to kilkuminutowy film animowany wykonany w technice lalkowej. Wizualizuje poszukiwanie w sobie elementu pierwotności oraz ideę powrotu do korzeni.
Bio:
Aneta Siurnicka, urodzona w 1998 roku. Obecnie studentka I roku studiów magisterskich na Wydziale Animacji i Intermediów na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Zakochana w tworzeniu małych światów, pełnych kolorów, tekstur i emocji. Korzysta z szerokiego wachlarza technik, jednak najbliższa jest jej animacja lalkowa.
Opis pracy:
Co się kryje w głowie animatora? Otóż trudno powiedzieć bo zwyczajne rzeczy stają się dziwne. Być może ten film odpowie na postawione pytanie
Bio:
Daria Kruszka urodzona w Śremie, obecnie studiuje na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu na kierunku animacja. Interesuje się filmem animowanym oraz antropologią.
Opis pracy:
O wielowarstwowości tożsamości. Teledysk wykonany metodą kolażową do utworu Tomasza Kaczora.
Bio:
Ewa urodziła się w 1993 r. w małym Śląskim miasteczku, w 2016 r. ukończyła kierunek informatyka stosowana na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, a rok później rozpoczęła studia na kierunku animacja na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, gdzie obecnie jest studentką magisterium. Uprawia przede wszystkim animację cyfrową (zarówno rysunkową jak i cut-out), ale również kolażową z wykorzystaniem technik poklatkowych. W przerwach od animacji zajmuje się ilustracją cyfrową, projektowaniem postaci i wymyślaniem scenariuszy potencjalnych gier komputerowych.
Opis pracy:
Snumbra to subiektywne doświadczenie chwili pomiędzy snem a przebudzeniem.
Bio:
Julia Hazuka urodziła się w 1999 r. w Gdyni. Studiuje animację na ostatnim roku magisterskim na
Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Jej głównym zainteresowaniem cieszy się animacja
rysunkowa, głównie postaci, ale w czasie studiów eksperymentuje też z animacją lalkową i malarską.
Opis pracy:
Bez tytułu
Przemyślenie na temat czasu i oddziaływaniu emocji na tempo i natężenie jego przepływu.
Fly
Abstrakcyjna wizualizacja utworu „Fly” zespołu Siema Ziemia.
Bio:
Julia Szkup, studentka drugiego roku animacji na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Eksperymentuje z animacją materii, rysunkową oraz łączeniem różnych technik.
Opis pracy:
„Przypał w Szczecinie”, czyli teledysk animowany do utworu o tej samej nazwie punkowego zespołu “Alarm”, w którym mieszkańcy miasta Szczecina mierzą się z apokalipsą.
Bio:
Julia Izabela Piekarska urodziła się w roku 2000 w Chełmnie. W roku 2020 ukończyła Liceum Plastyczne w Gdyni Orłowie i rozpoczęła naukę na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu.
Opis pracy:
“Nie zapomnij” to krótka animacja eksperymentalna stworzona w technice rotoskopii, która wykorzystuje fotogrametrię do pokazania relacji człowieka z otoczeniem.
Bio:
Autor krótkometrażowych filmów animowanych, zajmuje się motion designem, filmem i montażem. W swoich animacjach poszukuje alternatywnych metod narracyjnych, wykorzystując zarówno tradycyjne techniki, jak i nowe media cyfrowe. Ukończył Wydział Animacji na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, gdzie obecnie pracuje jako asystent w Pracowni Animacji Rysunkowej.
Opis pracy:
“PERSON/ALIAS”, cykl gifów, 2021
Visual diary chwil frustracji, wrażeń płynących z nierozwiązanych konfliktów i nieporozumień. Animacje, wykorzystujące ekspresyjną typografię, autoportrety i symbole, tworzą zależności, dzięki którym konfrontuję się z tym, czego nie potrafię wyrazić na co dzień.
realizacja: Jakub Kostewicz
“DORADCY KRÓLA HYDROPSA”, ilustracja muzyczna, 2021
Abstrakcyjna adaptacja opowiadania Stanisława Lema z cyklu “Bajki Robotów”, stworzona do muzyki zespołu Sepia Ensemble. Amassyd, Minogar, Dioptryk i Filonauta spiskują przeciwko Królowi Hydropsowi. Klasyczna opowieść zostaje wzbogacona impersonacjami poznańskiego kolektywu dragowego House of Orzeczenie.
realizacja:
Bio:
Jakub Kostewicz (instagram.com/kostewicz.art) – Poznański artysta, zajmujący się filmami animowanymi, reżyserią teledysków oraz malarstwem, poprzez które poświęca się mrocznym introspekcjom oraz groteskowym reinterpretacjom motywów kulturowych. Jego prace celebrują odmienność, przypadkowość i bezkompromisową ekspresję. W ostatnim czasie rozwija się w kierunku dragu, czyli queerowej sztuki, łączącej kostium i performance, stojącej w opozycji do panującej w Polsce heteronormatywności.
Opis pracy:
Abstrakcyjna wizualizacja do utworu Vessel zespołu Siema Ziemia wykonana w technice mappingu.
Bio:
Katarzyna Orłowska urodziła się w 2000 r. w Gdańsku. Od 2019 roku studiuje animację na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Interesuje się głównie animacją rysunkową, ale w trakcie studiów eksperymentowała też z innymi technikami.
Opis pracy:
Rzeka
“To nie jest ta rzeka, portyk nabrzmiały mokrym cieniem i piachem. To pamięć liściasta co stanowi przeciwko wszystkim pozostałościom, wszystkiemu co nadaje sens naszym zmasakrowanym konstrukcjom”…
Abstrakcyjna etiuda piksilacyjna na podstawie wiersza TJ DEMA “Lethe”.
Bio:
Animator, reżyser, montażysta. Twórca autorskich filmów animowanych oraz teledysków. Animator m.in. filmów “Sexy Laundry” i “Portrait of Suzanne”, produkcji studio Clay Traces w Berlinie, zdobywców takich nagród jak, np. Nagroda Publiczności Festiwalu Animator w Poznaniu czy Grand Prix Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Od dekady organizator i jeden z prowadzących Międzynarodowe Warsztaty Filmu Animowanego “Anima” w Dreźnie i “Phase” w Kudowie Zdroju. Członek fundacji “Mastershot” i “Filmowiec” z Poznania. Laureat stypendium artystycznego Wydziału Kultury Miasta Poznania. Student Wydziału Animacji i Intermediów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.
Opis pracy:
Umysł jest miejscem niestabilnym. Niekiedy myśli najbardziej pielęgnowane znikają przez
chwilową nieuwagę. Innym razem te niechciane zakorzeniają się bardzo głęboko i trwają z bolesną
determinacją.
Takie refleksje towarzyszyły procesowi powstawania „Lethe”. Z werbalnych stwierdzeń
przeistoczyły się w kreski bardziej lub mniej proste.
Bio:
Wojciech Siejak urodzony w Poznaniu w 1997 roku. Animator i reżyser filmów animowanych.
Specjalizuje się w animacji komputerowej oraz łączeniu jej z tradycyjnymi środkami plastycznymi.
Student na Wydziale Animacji i Intermediów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.
Opis pracy:
Film „Wired” jest ilustracją pokonywania trudnego etapu w życiu człowieka. Ta animacja pokazuje walkę człowieka z okolicznościami życiowymi, a czasem z samym sobą.
Bio:
Yana Siagaeva urodziła się w 1995 roku w Jużnoukrainsku – małym miasteczku na południu Ukrainy.
W wieku 18 lat przeprowadziła się na studia do Krakowa, gdzie w 2017 roku uzyskała tytuł licencjata z Grafiki Użytkowej na Krakowskiej Akademii im.Andrzeja Frycza Modrzewskiego. W tym samym roku zaczęła studia na Wydziale Animacji na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Uzyskała tytuł licencjata w 2020 roku.
Obecnie Yana mieszka i pracuje w Kijowie na Ukrainie
W swoich filmach animowanych Yana skupia się na wewnętrznym świecie człowieka i szuka odpowiedz na pytanie „ Сo czyni nas ludźmi?”.
Opis pracy:
Trzy małe historie
Saksofon. Kontrabas. Perkusja. Trzy małe historie opowiedziane za pomocą medium ruchu. Malarska wizualizacja muzyki Kwaśnego Deszczu.
Dychana
Przestrzenna wizualizacja utworu Dychana grupy muzycznej Księżyc
Bio:
Zuzanna Michalska, studentka drugiego roku animacji na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Interesuje się animacją abstrakcyjną i eksperymentalną.
Opis pracy:
Etiuda „Coffee coffee coffee” powstała jako lekka fraszka – interpretacja utworu Kyle’a Krone w ramach zajęć w II Pracowni Animacji na naszym uniwersytecie.
Bio:
Weronika Nowacka to zaangażowana społecznie studentka trzeciego roku Animacji na UAPie. Film interesuje ją jako forma sztuki – zwraca uwagę na ruch, wyraz graficzny, przekaz metajęzykowy. W wolnym czasie gra na ukulele, nalewa drinki i uczy dzieci rysunku.