PRZEŹROCZA – Łukasz Jędrzejczak/Szymon Szwarc – filmy Georgesa Mélièsa z muzyką na żywo

Music Cafe Szpulka
Marcinkowskiego 12-14
Marcinkowskiego 12-14
Lista filmów:
„Człowiek orkiestra”, reż. Georges Méliès, film fabularny, 2 min, 1900
„Człowiek z gumową głową”, reż. Georges Méliès, film fabularny, 3 min, 1901
„Człowiek z głowami”, reż. Georges Méliès, film fabularny, 1 min, 1898
„Mecz zapaśniczy grubych i chudych”, reż. Georges Méliès, film fabularny, 2 min, 1901
„Piekielny cakewalk”, reż. Georges Méliès, film fabularny, 5 min, 1903
„Zabawne plakaty”, reż. Georges Méliès, film fabularny, 3 min, 1906
„Podróż na księżyc”, reż. Georges Méliès, film fabularny, 15 min, 1902
Muzycy:
Łukasz Jędrzejczak – urodzony w 1985 w Bydgoszczy artysta dźwiękowy. Współtworzy takie zespoły, jak: T’ien Lai, ||ALA|MEDA|| czy Javva. Gra na: syntezatorach, organach, samplerach, efektach, automatach perkusyjnych oraz perkusjonaliach. Czasem także śpiewa i krzyczy do mikrofonu. Od 2016 roku zajmuje się także tworzeniem muzyki do spektakli teatralnych (m.in. „Strach zżerać duszę”, „Mój pierwszy rave”, „Kongres futurologiczny” czy „Drzwi percepcji” w reżyserii Agnieszki Jakimiak czy „Tiki i inne zabawy” w reżyserii Dominiki Knapik). Od czasu do czasu wciela się w rolę DJ’a grającego taneczne, mniej lub bardziej połamane kawałki z takich rejonów globu, jak Angola, Uganda, Tanzania, Brazylia, Portugalia, Wawer czy Bydgoszcz.
fot. Ela Schulz
Szymon Szwarc/swrcfx – producent, muzyk, gitarzysta, dub fx master; współpracuje głównie z takimi projektami jak: SKI, ||ALA|MEDA|| czy RZWD. Ostatnie wydawnictwa to m.in. SKI feat. swrcfx – Groove 17 (MC, Outlines Label 2024) czy RZWD GAPS (Gusstaff Ren/Carton Ren/Moniker Eggplant 2024) – inspirowane muzyką elektroniczną (fiootwork, industrial, house i in.) realizacje elektroakustyczne, których istotnym elementem jest warstwa modulacji wykonywanych na żywo lub w postprodukcji. W odsłonie solo punktem wyjścia stają się elektroniczne szkice na samplerach i syntezatorach, które poddawane zabiegom produkcyjnym, amplifikacjom i modulacjom dążą do formy półimprowizowanego live-actu.
fot. Mat Stolnicki
Wstęp wolny